Monday, November 26, 2012

Gerakan Freemasonry, Musuh Dalam Menghancurkan Islam.

Semenjak Allah mengutuskan Nabi Adam A.S ke muka bumi ini, pertembungan antara hak dan batil sentiasa berlaku, seolah- olah sudah menjadi satu tabiat kepada makhluk yang bergelar manusia di atas bumi ciptaan Allah ini. Pertembungan ini semakin menjadi- jadi setelah cahaya agama Islam mula bersinar di setiap pelusuk dunia. Tetapi dengan kebijaksanaan Allah, agama Islam ini akan sentiasa menyinari bumi ini dengan melahirkan pejuang- pejuang kebenaran yang akan memastikan cahaya Islam ini tidak akan terpadam.


Allah sentiasa mengutuskan para Nabi dan Rasul yang telah diberi wahyu untuk menyuluh ummat manusia ke arah cahaya kebenaran. Di sebalik kerja murni para Nabi dan Rasul ini, lahirnya musuh- musuh yang sentiasa berusaha untuk memadamkan cahaya kebenaran ini bermula dari Nabi Allah Adam a.s. hinggalah kepada junjungan mulia kita, Nabi Muhammad s.a.w.

Gerakan ini dipelopori oleh orang Yahudi yang ingin mengambil kembali tanah Palestin dan membina Haikal Sulaiman di bawah runtuhan Masjidil aqsa, kemuduan akan melebarkan pemerintahannya ke nugara-negara Islam di tanah Arab hinggalah ke Madinah di Arab Saudi. Pergerakan ini dibentuk bagi mengembangkan fahaman Yahudi dengan cara bergiat cergas dalam pelbagai bidang- bidang utama seperti pendidikan, politik, ekonomi, budaya, dan social.

PENGERTIAN FREEMASONRY

Mengikut ‘ Ensiklopedia Erti Dan Istilah Yahudi’, perkataan freemason diambil daripada perkataan Inggeris yang bermaksud ‘jurubina bebas’ (free and mason). Secara khususnya perkataan ‘free’ membawa maksud ‘bebas atau merdeka’. Manakala ‘mason’ pula bermaksud ‘tukang batu atau tukang bangunan’. Maka hasil gabungan daripada ungkapan tersebut membawa maksud juru bina bebas atau tukang bangunan yang merdeka sebagaimana yang tercatat dalam ensiklopedia tersebut.

Pengertian ini telah disokong oleh Dr. Yahaya Mohd. Rabi’e, pengarang kepada buku ‘Tayyarat Wa Mazahib Fikriyyah Mu’asoroh’. Dalam Bahasa Arab, freemasonry dipanggil ‘masuniyah’, dalam bahasa Urdu dipanggil ‘masunik’, dan ‘france masonerie’ dalam bahasa Perancis dan ‘vrijmetselarij’ dalam bahasa Belanda. Pengertian ini sebenarnya tiada kaitan dengan dengan tukang- tukang bangunan yang terdapat pada abad pertengahan. Istilah ini juga tidak ada hubungannya dengan kegiatan pembinaan kapal atau gereja besar seperti yang difahami oleh segolongan ahli fakir.

Kesimpulannya, freemasonry adalah organisasi Yahudi Antarabangsa yang bekerja untuk menghancurkan kesejahteraan manusia, merosakkan kehidupan politik, ekonomi, dan social di negara- negara yang dimasukinya. Ianya berusaha untuk merosakkan bangsa dan pemerintahan Non- Yahudi(Goyim)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...